Ortopedia Warszawa | Decclinic

Masz dosyć życia z bólem? Doznałeś urazu?

W Decclinic przyjmują najlepsi specjaliści w Warszawie, którzy pomogą Ci wrócić do zdrowia.

Jeśli cierpisz z powodu zespołu bolesnego barku, zerwałeś więzadło w kolanie, uszkodziłeś łąkotkę, skręciłeś staw skokowy lub masz inne dolegliwości związane z narządem ruchu, zapraszamy na wizytę do naszego ortopedy.

Podczas wizyty, lekarz przeprowadzi szczegółowy wywiad oraz badanie, być może konieczne będzie wykonanie USG lub podanie leku poprzez iniekcję. Ortopeda udzieli szczegółowej informacji dotyczącej diagnozy oraz zaleci dalsze postępowanie.

Nasi ortopedzi są uznanymi specjalistami w zakresie medycyny urazowej, sportowej jak również mają ukończone szkolenia z diagnostyki niemowlęcej- USG bioder, oraz wad postawy- skoliozy, wady kończyn.

Ortopedia/USG

USG to bezinwazyjna metoda diagnostyki obrazowej, pozwalająca zobrazować tkanki przy pomocy fali ultradźwiękowej. Wykorzystywana do badania stawów, ścięgien, mięśni, narządów, naczyń krwionośnych oraz innych tkanek tzw. miękkich.

W naszej klinice wykorzystujemy badanie USG w celu rozpoznawania uszkodzeń struktur anatomicznych, ich zapaleń, naderwań, zerwań, dolegliwości bólowych z układu kostno – stawowego oraz narządów trzewnych – ich schorzeń oraz anomalii.

Iniekcje dostawowe - Jedną z metod leczenia choroby zwyrodnieniowej stawów u osób, u których nie pomaga leczenie zachowawcze oraz terapia są iniekcje stawowe. Polegają na podanie środka farmakologicznego bezpośrednio w miejsce bólu. Są to zabiegi mało inwazyjne. W przypadku nadwrażliwości na składniki leku może pojawić się zaczerwienienie i swędzenie skóry.

W Deccliic wykonywane są iniekcje kwasu hialuronowego oraz kortykosteroidów - dzięki zmniejszeniu natężenia bólu pacjent będzie mógł rozpocząć terapię poprawiające funkcję stawu.

Przed wykonaniem iniekcji dostawowych skóra pacjenta zostaje dokładnie zdezynfekowana a następnie za pomocą cienkiej igły czasami pod kontrolą USG do stawu podany jest lek.

Zabieg iniekcji dostawowych trwa około 15 minut. Stosuje się zazwyczaj serię 3 do 5 zastrzyków podawanych do jednego stawu. Zabieg wykonywany jest w odstępach siedmiodniowych. Iniekcje dostawowe można powtarzać co kilka lub kilkanaście miesięcy.

Czym jest kwas hialuronowy?

Jest to substancja, która po wstrzyknięciu wytwarza warstwę ochronną i odżywczą dla chrząstki stawowej. Jest to także substancja naturalnie występująca w ludzkim organizmie, przez co nie wywołuje skutków ubocznych. Podany kwas po wcześniejszym znieczuleniu miejscowym spowalnia procesy degeneracyjne zmian zwyrodnieniowych. Pozytywny efekt odczuwalny jest już w pierwszych dniach  po zabiegu, jednak pełne działanie hialuronianu następuje po 2-3 tygodniach.

Zastrzyki z kwasu hialuronowego wpływają na zwiększenie ruchomości w stawie, ograniczają ból, oraz poprawiają jego wydolność.