Flebologia

Jeśli puchną Ci nogi? Czujesz w nich kłucie, świąd lub mrowienie? To mogą być niestety objawy przewlekłej niewydolności żylnej. Jeśli masz uczucie ciężkości kończyn, które narasta w godzinach wieczornych, a ustępuje rano, pojawiają się stany zapalne skóry, pajączki (teleangiektazje), doskwierają Ci obrzęki wokół kostek lub całego podudzia warto wybrać się na konsultację flebologiczną. Inne niepokojące objawy to zmiany skórne- przebarwienia, wypryski, stwardnienia, które najczęściej pojawiają się w okolicy kostek. Objawem zaawansowanej choroby, są żylaki widoczne w obrębie całej kończyny oraz pajączki wokół kostek

Flebolog to lekarz, który przeprowadza dokładną diagnostykę naczyń żylnych. W zależności od diagnozy, flebolog proponuje odpowiednie leczenie pajączków i żylaków, które pomoże uchronić się przed rozwojem poważnych chorób jak zapalenie żył, zakrzepica.

W diagnostyce polecane jest badanie USG metodą Dopplera. Jest ono bezbolesne i nieinwazyjne. Nasz nowoczesny sprzęt pozwala bardzo precyzyjnie wykryć miejsce uszkodzenia zastawek żylnych.

W Decclinic wykonujemy również skleroterapię- zabieg polegający na ostrzyknięciu zmienionych żylakowato naczyń substancją mającą na celu ich zamknięcie i zarośnięcie, dzięki czemu pajączki zostaną wchłonięte.

USG Doppler

Flebolog przeprowadzając badanie USG żył ma możliwość wykrycia takich chorób jak przewlekła niewydolność żylna, zapalenie naczyń a także zakrzepicy żylnej.

Badanie wykonuje się w pozycji stojącej. W trakcie badania lekarz przykłada do badanej okolicy głowicę pokrytą żelem i na ekranie uzyskuje obraz zmian. Zalecane jest wykonanie badania dwóch nóg, by móc dokładniej ocenić istniejące zmiany.

Badanie USG Doppler żył mogą wykonywać kobiety w ciąży, karmiące, osoby w każdym wieku, również dzieci. Jest ono całkowicie bezpieczne, bezbolesne i może być wielokrotnie powtarzane. Wynik badania otrzymywany jest od razu.

Nasz nowoczesny sprzęt daje możliwości bardzo dokładnego zlokalizowana zakrzepów, oraz ocenę stanu zastawek żylnych co umożliwia wybranie najlepszej metody leczenia.

Sprawdź cennik

USB Doppler | Decclinic

Kiedy warto wykonać badanie dopplerowskie - USG żył:

• ból nogi
  • obrzęki
  • uczucie gorąca
  • uczucie ciężkości
  • zmiana koloru skóry
  • żylaki
  • pajączki
  • zwiększenie obwodu nogi
  • podejrzenie zakrzepicy żylnej
  • planowane zabiegi na żyłach
  • powikłania i działania niepożądane po zabiegach na żyłach
  • ocena efektów zabiegów na żyłach
  • planowane zabiegi związane z unieruchomieniem, szczególnie ortopedyczne.

Skleroterapia

Częstym problemem, z którym zgłaszają się pacjentki, jest pozbycie się szpecących nogi poszerzeń żylnych i drobnych pajączków. Najczęściej wykonuje się wtedy zabiegi skleroterapii kompresyjnej. Jest to nieoperacyjna metoda leczenia teleangiektazji. Do światła rozszerzonych naczyń podaje się substancje chemiczną powodującą ich zamknięcie.

Zabieg rozpoczyna się od badania USG Doppler, oraz badania specjalnym oświetlaczem naczyniowym, podczas którego widoczny jest przebieg żył, oraz miejsca, w których należy wprowadzić lek.

Następnie, za pomocą cienkiej igły, podawany jest środek obkurczający żyły. Lek jest w postaci płynu lub piany. Skleroterapia zazwyczaj nie wymaga znieczulenia, pacjent nie odczuwa podczas niego bólu, a jedynie ukłucia, gdy igła wprowadzana jest w zmienioną chorobowo żyłę.

Po wykonanym zabiegu zakładany jest opatrunek uciskowy i pacjent może udać się do domu. W przypadku usuwania większych zmian przez kilka tygodni należy nosić specjalnie dopasowane pończochy uciskowe. Niektórzy Pacjenci zamiast pończoch stosują opaski elastyczne.

Cała procedura trwa zazwyczaj do 30 minut.

Skleroterapia, w przypadku małych zmian, na przykład pajączków, skutecznie zamyka naczynia nawet już po pierwszym zabiegu. Efekty skleroterapii oceniane są najczęściej jako bardzo zadowalające. Zamknięciu ulega około 70 proc. leczonych naczyń. Pozostałe można usunąć, powtarzając zabieg.

Po zabiegu może wystąpić: reakcja uczuleniowa w postaci przebarwień skóry, które zwykle ustępują po kilku tygodniach

Skleroterapia | Decclinic