Chirurgia

Image

Chirurg ogólny zajmuje się leczeniem operacyjnym różnych rejonów ciała. Przeprowadza zabiegi na narządach jamy brzusznej, żołądek, trzustka czy jelita. Zajmuje się wykonywaniem operacji na pęcherzyku żółciowym i drogach żółciowych. Chirurg ogólny diagnozuje i klasyfikuje do leczenia onkologicznego.

Obecnie w chirurgii jest wiele podspecjalizacji dzięki czemu specjalista ogólny może skoncentrować się głównie na układzie pokarmowym i narządach jamy brzusznej.

Jak wygląda konsultacja chirurgiczna?

Konsultacja chirurgiczna poprzedza leczenie operacyjne. Podczas pierwszej wizyty chirurg ogólny zbiera wywiad i zapoznaje się z wynikami dostępnych badań. Następnie lekarz przeprowadza badanie przedmiotowe- za pomocą rąk ocenia napięcia, ruchomość i wrażliwość w obrębie brzucha. W razie potrzeby lekarz może wykonać USG jamy brzusznej lub zaproponować bardziej szczegółowe badania obrazowe oraz laboratoryjne. Dodatkowe badania pomagają podjąć decyzję o sposobie leczenia.

Sprawdz cennik

Image

Chirurgiczne usuwanie zmian skórnych

Istnieje duża różnorodność zmian skórnych. Ich powierzchnia może być gładka lub chropowata, różnią się także kolorem, kształtem i wielkością. Czasami mogą wywoływać ból, dyskomfort czy świąd, mogą też być całkowicie nie sprawiające problemu w odczuciach pacjenta. Nie wszystkie zmiany skórne są niebezpieczne ale mimo braku wskazań medycznych mogą być usunięte ze względów estetycznych. Niemniej jednak istnieje wiele zmian skórne, które należy usunąć w sytuacjach wątpliwych. Każdą usuniętą zmianę wysyła się na badanie histopatologiczne w celu weryfikacji diagnozy. W naszej klinice dokonuje się usuwania zmian skórnych położonych w tkance podskórnej metodą wycięcia chirurgicznego Procedura ta obejmuje konsultację z lekarzem chirurgiem, który omawia z pacjentem przebieg zabiegu, czas gojenia, wygląd blizny. Próbki wysyłane są do laboratorium w celu wykonania badania histopatologicznego. Niektóre rodzaje zmian skórnych usuwane w naszej klinice to: brodawki wirusowe, znamiona barwnikowe, zmiany naczyniowe, zmiany przednowotworowe, nowotwory łagodne, włókniaki, przerośnięte blizny. Po wykonanym zabiegu w miejscu usunięcia zmiany tworzy się strup, a rana goi się od 10 do 14 dni. Blizna jest zależna od rozległości zabiegu. Po wygojeniu się rany warto udać się do naszych terapeutów w celu konsultacji mobilizacji blizny.

ETAPY WYCIĘCIA ZMIAN SKÓRNYCH:

• dezynfekcja miejsca zmiany skórnej
  • za pomocą igły podanie znieczulenia miejscowego
  • wycięcie zmiany skórnej skalpelem, z zachowaniem odpowiednich marginesów
  • założenie szwów - najczęściej zarówno podskórnych rozpuszczalnych, jak i skórnych niewchłanialnych
  • zdjęcie szwów najczęściej po 7 dniach w czasie wizyty kontrolnej

W razie konieczności należy zmieniać opatrunki co 12-24h ; warto 2 razy dziennie dezynfekować ranę preparatem antyseptycznym. Po zagojeniu się rany można rozpocząć stosowanie preparatów i zabiegów działających na powstałą bliznę.